SEMUA KERANA KEMURAHANNYA

Kesempatan yang pernah dinikmati tidak tinggal hanya sebagai kenangan yang manis mahupun pahit. Pergolakan demi pergolakan masa-masa lalu, mengajar banyak hal yang membina dan menjadi salah satu faktor yang utama membawa hidup ini kepada arah pandangan yang jelas. Kita boleh berfikir untuk tidak melakukan serta bercampur dalam hal-hal yang dipandang baik, tetapi kenyataan hidup ini membawa kita terus berjalan meskipun dalam kelemahan kekurangan sampai pada hari ini. Inilah yang dinamakan sebagai Kesempatan.

Memiliki kesempatan demi kesempatan untuk berubah dan mengalami proses-proses dari kehidupan yang sudah dibentuk melalui didikan, ajaran serta nasihat dan dorongan dari pelbagai suara dan hati, menjadikan kita untuk melangkah lebih tinggi dari hari-hari yang sebelumnya. Satu konsisten hidup dalam proses kaji selidik dan bimbingan yang berorintasikan pada nilai-nilai tingkat tinggi moralitas membuat kita lebih dewasa dan mau terlibat di dalam keterbukaan diri serta perihal melakukan keputusan-keputusan yang baik. Jika kita renungan jauh akan apa yang sudah kita usahakan, bangunkan, dan rintis, maka kita pasti ada rasa cukup diri dan mula bersyukur di atas ketetapan-ketetapan yang sudah memagari kita dalam tempoh yang lama sehingga hari ini.

Manfaat dari sebuah kehidupan yang memiliki kesempatan membawa fikiran dan jiwa kita mendongak lebih tinggi sedikit agar apa yang kita kerjakan tidak menjadi rutinitas hidup bersahaja tetapi juga memberi kehidupan lebih terkesan dengan elemen kekuatan dari yang maha ESA. Sebagai miliki apa yang ada pada diri setiap insan, mengambil iktibar dari pengalaman-pengalaman lampau, menjadikan konsep hidup kendiri sebagai hal yang terus terjalin kepada Sang Pencipta.

Sekian, Terima Kasih

Comments

Popular posts from this blog

Berani Percaya - Aku Percaya

Pengalaman, Perasaan & Ketulusan

SEL KINEO - AMARAH