KESATUAN YANG TAK BERBELAH BAGI

Hello again. i am so excited to write something here. kehidupan ini harus diteruskan dengan orang-orang yang kita senang dan selesa walau apapun kesibukan kita. Tidak dinafikan bahwa kita hidup bukan bersendirian. Walaupun kita jauh daripada keluarga, namun ada orang-orang yang berada dekat kita boleh dijadikan sebagai "keluarga pinjam" agar kita merasakan dihargai dan dipadukan dengan keseronokan dari ikatan keluarga itu sendiri. 

Minggu yang lalu, saya dijemput untuk menghadiri jamuan makan tengahari bersama dengan teman-teman sepelayanan di sebuah restoran ala "Buffet" di Summit Hotel.  Suasana yang mempesonakan dengan keberadaan teman-teman ahli keluarga yang cukup ramai. Ini mengingati saya kepada ahli keluarga saya yang juga cukup ramai di kampung halaman. Makan bersama keluarga ialah satu perkara yang tidak boleh dijauhkan dan lebih-lebih lagi jika kita bersua hanya sekali dua dalam setahun. 

Ini diibaratkan bagaikan air yang dicincang tak kan putus. Hidup kekeluargaan adalah salah satu dari konsep "Mengasihi sesama manusia". Konteks yang cukup jelas bagi setiap orang-orang yang percaya kepada Tuhan. Jika Kita mengasihi Tuhan, (Juga bererti kita mampu untuk mengasihi keluarga kita, baik mereka bersama dengan kita, mahupun mereka jauh dari kita. So, please take care of your family and yourself... and always pray to God 

 Abam Sado and kakak Smiley. 
 Lovely Marriage couple.  They have very Cute little boy ala-ala anak korea. By the way, Happy Birthday to Bro Ten! semoga panjang umur dan sihat selalu serta diberkati Tuhan ! 
 Amboi Amboi Amboi. 
 Enjoying Foods
 Kenapa dengan Muka tu Bang ????
 So Sweet ! His Birthday ! God Bless You Bro Meksorody. Thanks to Bro Boni yang menyuapkan dengan penuh kegembiraan ! Haha
 Dia kata, "Bukan Malu, tapi Sajuk gigi kana tu Ais Krim" 
 Ini dia... Besday Girl ... Ayu la sangat tu kan ... mau juga disuap Aes Kerim !! LoLL.. Anyway, Happi Besday Juga Sis NuriSusanti (Nama ala-ala Artis dari seberang laut) Haha.
And this Couple are the Bosses of the Day. Tiupan lilin kek dan ucapan terima kasih kepada semua anak-anak mereka . Tuhan memberkati pasangan ini agar Tuhan terus merahmati dalam perjalanan hidup dalam usia yang penuh sihat walaifait dan berkat melimpah-limpah. 

These are few picture i took during the event. They are nice and cool people and this family are the most contributor to the place where i work (Ministry). They are ministers ! What would i say, keep it up on the Good work you guys shown along the years with the Lord. You Guys have help the ministry well and continue do the good thing for the Lord. 

Comments

Popular posts from this blog

Berani Percaya - Aku Percaya

Pengalaman, Perasaan & Ketulusan

SEL KINEO - AMARAH